Handelsvillkor

 Leverans och leverans

Vi skickar alla artiklar som köpts i webbshopen samma dag när vi beställer före middagstid. 16.00.

Vi använder GLS, PostNord, DHL, UPS och möbeltransport.

Leveranstiden är 1 - 3 arbetsdagar - till nästan alla länder.

Leverans med sjöfartsmän

Om du har levererat en möbel med en transportör kommer vi att meddela dig dagen innan transportören anländer. Om transportören har möjlighet att placera leveransen som Carport eller i vår egen uppfart, vänligen meddela oss. Alla transporter levereras till trottoarkanter. Om leveransdagen inte kan observeras av olika skäl, eller på annat sätt går fel under leveransen - kontakta frakt- och designgaraget med en ny leveransdag.

Leverans med fraktmannen kommer i de flesta fall dagen efter beställning och annars upp till 3 arbetsdagar.

Leverans till andra länder än Europa - med tanke på villkoren DAP - tillhandahåller du därför tullar och skatter själv.

Priser

Alla priser på vår webbshop inkluderar danska 25% moms. Om du väljer att skicka till ett land utanför Europa betalar du inte dansk moms, utan istället skickar vi dina varor till tullgodkännande.

Alla priser på WebShop är ett indikativt pris tills du har valt rätt material, kommer du omedelbart att informeras om vad priset för varje artikel är.

Ingen kreditkortsavgift debiteras.

Bokningar görs för prisfel.

Betalning med Dankort

Alla priser på vår webbshop inkluderar dansk moms på 25%. Du kan betala med Dankort, Visadankort, Visaelektron, Mastercard, Maestro, JCB, MobilePay, Aday, ApplePay.

Betalning med avbetalning eller faktura via KLARNA eller ANDAY

KLARNA:

För att erbjuda KLARNA: s betalningsmetoder kanske vi vill överföra din personliga information i form av kontakt- och beställningsinformation till KLARNA för att KLARNA ska bedöma om du är kvalificerad för deras betalningsmetoder och skräddarsy dessa betalningsmetoder till dig. Dina överförda personuppgifter behandlas i enlighet med KLARNAs eget dataskyddsmeddelande.

Anday:

Med när som helst kan du dela din betalning. Du betalar den första delen när artikeln levereras och det återstående beloppet betalas ut under de följande tre månaderna. Anyday är gratis för dig så länge du betalar i tid. Med när som helst får du ett konto som du kan använda med alla webbshops som erbjuder betalning via ANDAY. Läs villkor för ANDAY här: www.anyday.io/en/terms--------/shopper

Ean beställning

Vi får EAN -beställningar från offentliga institutioner. För att använda EAN -beställning, lägg dina varor i korgen och i rutan väljer du helt enkelt EAN -nummerbetalning.

Betalningssäkerhet

Denna sida beskriver betalningssäkerheten på Designgaragen.dk.

Betalning online: Du kan betala på Designgaragen.dk med danska utfärdade dankort, visum, mastercard, banköverföring eller offentligt ean -nummer.

När du betalar med kort kommer vi bara att höja beloppet på ditt konto när dina varor skickas från oss. Du kommer att få ett kvitto för betalningen tillsammans med dina varor.

Du löper inte någon risk genom att använda din Dankort eller andra former av betalningsformer på Designgaragen.dk, eftersom vi använder en så kallad SSL-anslutning för att säkerställa att det inte finns andra som "lyssnar" med när ditt kortnummer eller annan data överförs online. Kreditkortsinformationen kommuniceras via designgaragen.dk till nät på en säker och krypterad SSL-anslutning-vi ser inte din kortinformation och kommer aldrig att se dem eftersom denna del av transaktionen hanteras av en certifierad betalningsleverantör.

Avbokningsrätt

Designgaragen.dk tillhandahåller 30 dagar uttagsrätt, tillämplig från den dag du får föremålet. Om du avbryter köpet måste Designgaragen.dk meddelas inom 30 dagar efter dagen du fick föremålet i handen. Du har en skyldighet att returnera föremålet i samma skick och kvantitet som det har mottagits, vilket också är tillämpligt på det Förpacknings- och info -skyltardet finns på artikeln. Kunden har till och med de kostnader som är förknippade med att returnera föremålet.

Varje retur av en artikel rekommenderas att göras via leverantören som har levererat föremålet och äger rum via vårt retursystem på Designgaragen.dk för en snabbare behandling och avkastning av inköpspriset.

Det är inte möjligt att returnera stora möbler som levereras utanför Danmarks gränser, till exempel möbler som levereras på pallar. Om möblerna är skadade kommer vi dock att göra ett utbyte. Kom ihåg att ta bilder av produkten innan du öppnar den.

Kontakträtt

Du har två års garanti. För varor som köpts på Designgaragen.dk gäller rätten till klagomål från mottagandet av föremålet. Det förväntas att du som kund kommer att följa de slutna instruktionerna eller söka instruktioner om produktvård från varumärkets egen webbplats, som leder korrekt användning och underhåll av produkten. Om en produkt bryts i förhållande till instruktionerna kommer den att uppfattas som felaktig användning eller annat skadligt beteende och därför kommer objektet inte att täckas av klagomålets rätt.

Du måste annonsera inom "Rimlig tid" efter att du har upptäckt defekten i objektet. Om du annonserar inom 14 dagar efter det att defekten har upptäckts kommer klagomålet alltid att vara i rätt tid.

Personuppgiftspolicy

För att du ska ingå ett avtal med oss ​​behöver vi följande information:
Namn, adress, tel. och e -postadress. Vi kommer att registrera din personliga information i syfte att leverera föremålet till dig.

Personuppgifterna är registrerade hos Designgaragen APS och lagras i fem år, varefter informationen raderas. Datakontrollanten på www.designgaragen.dk är Designgaragen APS.

Som registrerat hos Designgaragen APS har du alltid rätt att invända mot registreringen. Du har också rätten till insikt i vilken information som är registrerad om dig. Du har dessa rättigheter enligt lagen om personuppgifter och i samband med detta behandlas: webshop@designgaragen.dk

Klagomål

Om du vill klaga på ditt köp, vänligen kontakta webshop@designgaragen.dk. Om vi ​​inte hittar en lösning kan du lämna in ett klagomål till relevanta styrelser i fältet om villkoren för detta är uppfyllda. Se mer om hur du klagar till konsumenten klagomål på www.forbrug.dk

Konkurrens- och konsumentbyrå
Carl Jacobsensvej 35, 2500 Valby

Företagsinformation

Designgaragen APS
Ulstrupvej 33
8870 Langå

Telefon: (+45) 71 99 22 46
E-post: webshop@designgaragen.dk
CVR: DK35392769