Handelsvillkor
Leveranstid
Vi skickar alla artiklar som köpts i webbshopen samma dag när vi beställer före middagstid. 15:00
Leveranstid är 1 - 2 arbetsdagar i Danmark och 2 - 3 till nästan alla andra länder
Leverans med sjöfartsmän
Om du har levererat en möbel med en transportör kommer vi att meddela dig dagen innan transportören anländer. Om transportören har möjlighet att placera leveransen som Carport eller i vår egen uppfart, vänligen meddela oss. Alla transporter levereras till trottoarkanter. Om leveransdagen inte kan observeras av olika skäl, eller på annat sätt går fel under leveransen - kontakta frakt- och designgaraget med en ny leveransdag.
Leverans med fraktmannen kommer i de flesta fall dagen efter beställning och annars upp till 3 arbetsdagar.
Leverans till andra länder än Europa - med tanke på villkoren DAP - tillhandahåller du därför tullar och skatter själv.
Priser
Alla priser på vår webbshop inkluderar danska 25% moms. Om du väljer att skicka till ett land utanför Europa betalar du inte dansk moms, utan istället skickar vi dina varor till tullgodkännande.
Alla priser på WebShop är ett indikativt pris tills du har valt rätt material, kommer du omedelbart att informeras om vad priset för varje artikel är.
Ingen kreditkortsavgift debiteras.
Bokningar görs för prisfel.
Betalning med Dankort
Alla priser på vår webbshop inkluderar dansk moms på 25%. Du kan betala med Dankort, Visadankort, Visaelektron, Mastercard, Maestro, JCB, MobilePay, Aday, ApplePay.
Betalning med avbetalning eller faktura via KLARNA eller ANDAY
KLARNA:
För att erbjuda KLARNA: s betalningsmetoder kanske vi vill överföra din personliga information i form av kontakt- och beställningsinformation till KLARNA för att KLARNA ska bedöma om du är kvalificerad för deras betalningsmetoder och skräddarsy dessa betalningsmetoder till dig. Dina överförda personuppgifter behandlas i enlighet med KLARNAs eget dataskyddsmeddelande.
Ean beställning
Vi får EAN -beställningar från offentliga institutioner. Skicka beställningen per. E-post till webshop@designgaragen.dk
Betalningssäkerhet
Denna sida beskriver betalningssäkerheten på Designgaragen.dk.
Betalning online: Du kan betala på Designgaragen.dk med danska utfärdade dankort, visum, mastercard, banköverföring eller offentligt EAN -nummer.
När du betalar med kort kommer vi bara att höja beloppet på ditt konto när dina varor skickas från oss. Du kommer att få ett kvitto för betalningen tillsammans med dina varor.
Du löper inte någon risk genom att använda din Dankort eller andra former av betalningsformer på Designgaragen.dk, eftersom vi använder en så kallad SSL-anslutning för att säkerställa att det inte finns några andra som "lyssnar" när ditt kortnummer eller annan data överförs online. Kreditkortsinformationen kommuniceras via designgaragen.dk till nät på en säker och krypterad SSL-anslutning-vi ser inte din kortinformation och kommer aldrig att se dem eftersom denna del av transaktionen hanteras av en certifierad betalningsleverantör.
Avbokningsrätt
Designgaragen.dk tillhandahåller 30 dagar uttagsrätt, tillämplig från den dag du får föremålet. Om du avbryter köpet måste Designgaragen.dk meddelas inom 30 dagar efter dagen du fick föremålet i handen. Du har en skyldighet att returnera föremålet i samma skick och kvantitet som det har mottagits, vilket också är tillämpligt på det Förpacknings- och info -skyltardet finns på artikeln. Kunden har till och med de kostnader som är förknippade med att returnera föremålet.
Varje retur av en artikel rekommenderas att göras via leverantören som har levererat föremålet och äger rum via vårt retursystem på Designgaragen.dk för en snabbare behandling och avkastning av inköpspriset.
Det är inte möjligt att returnera stora möbler som levereras utanför Danmarks gränser, till exempel möbler som levereras på pallar. Om möblerna är skadade kommer vi dock att göra ett utbyte. Kom ihåg att ta bilder av produkten innan du öppnar den.
Återvända
Hur lång tid har jag?
Om du har ångrat ditt köp kan du returnera artikeln upp till 30 dagar från mottagandet.
Du kan returnera artikeln/varorna om:
- Produkter som inte används
- Produkter returneras i samma skick som när du fick dem. Dvs skruvar, manualer, plastförpackningar etc.
- Produkter måste returneras på samma om som levereras (använd inte originalförpackningar för att skicka tillbaka in)
- Är du osäker på om du vill behålla produkter som kräver montering/installation, måste du bestämma om du vill återvända innan produkten är monterad/installerad
Originalförpackning kan utgöra en betydande del av produktens värde. Kom därför alltid ihåg att returnera föremålet i den ursprungliga förpackningen. Vi rekommenderar inte att du bara använder den ursprungliga förpackningen som en returförpackning, men att paketet är ytterligare förpackat i en yttre förpackning, eftersom skador på den ursprungliga förpackningen kan leda till försämring av föremålet.
Returkostnad
Återvända per. post Om vi behöver skicka dig en fraktetikett är följande
Återvänd från Danmark: 57,- DKK
Återvänd från Sverige: 57,- DKK
Återvänd från Tyskland: 57,- DKK
Återvänd från andra EU-länder om vi stöder landet DKK 80,- DKK. (Kontakta oss på detta)
Oavfallna paket från postkontor debiteras automatiskt en returavgift. Oskyddade paket från utomlands och andra länder än Danmark debiteras en returavgift till samma belopp som leveransen.
Hur returnerar jag föremålet?
För att du ska returnera objektet, ta reda på hur det levereras till dig. Levereras föremålet på en pall, eller levereras den med GLS/PostNord som ett postpaket?
Beställ en returetikett via posten här: webshop@designgaragen.dk - Då kommer det via post till dig
Jag vill returnera föremålet själv.
Du kan returnera objektet genom att returnera det till
Designgaragen.dk
Ulstrupvej 33
8870 Langå
Om du vill visa upp dig själv och det inte är en transportör, kontakta oss först för att se till att vi inte är i ett annat lager och du kommer att köra förgäves.
Återbetalning
Din avkastning behandlas automatiskt inom ca. 1 - 5 arbetsdagar från ankomst. Dina pengar kommer att returneras till betalningsmedel har använt tidigare.
Kontakträtt
Du har två års garanti. För varor som köpts på Designgaragen.dk gäller rätten till klagomål från mottagandet av föremålet. Det förväntas att du som kund kommer att följa de slutna instruktionerna eller söka instruktioner om produktvård från varumärkets egen webbplats, som leder korrekt användning och underhåll av produkten. Om en produkt bryts i förhållande till instruktionerna kommer den att uppfattas som felaktig användning eller annat skadligt beteende och därför kommer objektet inte att täckas av klagomålets rätt.
Du måste annonsera inom "Rimlig tid" efter att du har upptäckt defekten i objektet. Om du annonserar inom 14 dagar efter, att defekten upptäcks kommer klagomålet alltid att vara i rätt tid.
Personuppgiftspolicy
För att du ska ingå ett avtal med oss behöver vi följande information:
Namn, adress, tel. och e -postadress. Vi kommer att registrera din personliga information i syfte att leverera föremålet till dig.
Personuppgifterna är registrerade hos Designgaragen APS och lagras i fem år, varefter informationen raderas. Datakontrollanten på www.designgaragen.dk är Designgaragen APS.
Som registrerat hos Designgaragen APS har du alltid rätt att invända mot registreringen. Du har också rätten till insikt i vilken information som är registrerad om dig. Du har dessa rättigheter enligt lagen om personuppgifter och i samband med detta behandlas: webshop@designgaragen.dk
Klagomål
Om du vill klaga på ditt köp, vänligen kontakta webshop@designgaragen.dk. Om vi inte hittar en lösning kan du lämna in ett klagomål till relevanta styrelser i fältet om villkoren för detta är uppfyllda. Se mer om hur du klagar till konsumenten klagomål på www.forbrug.dk
Konkurrens- och konsumentbyrå
Carl Jacobsensvej 35, 2500 Valby
Företagsinformation
Designgaragen APS
Ulstrupvej 33
8870 Langå
Telefon: (+45) 71 99 22 46
E-post: webshop@designgaragen.dk
CVR: DK35392769